Demolition Derby Regelement

Regelement & Instructies

Instructies:

8:30 – Ontvangst

Er staat een lekker bakje koffie voor je klaar op het Eiland van Maurik 19, te Maurik.
Heb je nog niet betaald voor de gehele dag, doe dit dan ook even gelijk J

8:50 – Official Drivers Briefing

Met iedereen wordt eenmaal nog de regels en planning van de dag doorgenomen, zorg dat je deze briefing niet mist!

9:00 – Loting & Pimpen

Zoals alle voorgaande jaren zitten alle autosleutels in een grote hoed! Als team mag je één keer grabbelen en één autosleutel pakken. Vanaf dit moment mag je ook direct beginnen met het pimpen van je auto.

Uiteraard is er ook weer een PimpYourRide bokaal, welke door de jury wordt uitgereikt. Tip: doe je teamnaam eer aan!

11:00 – Opwarmronde

Vanaf de parkeerplaats voor rijden we naar het achterste veld, hierbij heb je ook even de gelegenheid de baan te verkennen. Let wel op het andere verkeer en sloop de baan niet!

Bekijk via www.demolitionderby.nl en op het grote scherm alvast wanneer je moet beginnen.

11:30 – Start Races

Het is dan zover, de races beginnen!!!

Races

Ieder team rijdt 2 races van 8 ronden, tijdens de race is er een verplichte rijders wissel. Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk punten verzamelt.
De puntentelling is als volgt:

#1 = 10 punten
#2 = 8 punten
#3 = 7 punten
#4 = 6 punten
#5 = 5 punten
#6 = 4 punten
Valse start = -2 punten

Wisselen:
- Auto moet in de pitstraat staan;
- Auto moet volledig stilstaan en op de handrem;
- Je mag niet wisselen bij een rode vlag.

Winners League (1 – 15)

De 15 teams met de meeste punten gaan door naar de Winners League. De teams worden random ingedeeld in één van de drie manches. Ieder team rijdt een race van 8 ronden, tijdens de race is er een verplichte rijders wissel. Hierbij moeten ze zorgen dat ze van de 5 teams nummer 1 of 2 te worden om door te gaan naar de Winners Finale.

Het-kon-net-iets-beter League (16 – 30)

De 15 teams met de minste punten gaan door naar de het-kon-net-iets-beter League. De teams worden random ingedeeld in één van de drie manches. Ieder team rijdt een race van 8 ronden, tijdens de race is er eenverplichte rijders wissel. Hierbij moeten ze zorgen dat ze van de 5 teams nummer 1 of 2 te worden om door te gaan naar de het-kon-net-iets-beter Finale.

Het-kon-net-iets-beter Finale

De nummers 1 en 2 (totaal 6 teams) van de drie races in de Het-kon-net-iets-beter League racen nog één keer tegen elkaar. Hier geldt weer; 8 ronden met een verplichte rijders wissel!

Winners Finale

In deze race wordt dus het snelste team van de dag bekend!
De nummers 1 en 2 (totaal 6 teams) van de drie races in de Winners League racen nog één keer tegen elkaar. Hier geldt weer; 8 ronden met een verplichte rijders wissel!

15:00 – Demolition

Aansluitend aan de Winners Finale zal het echte slopen beginnen. Iedereen kan weer in zijn auto springen om het laatste beetje er uit te halen. Het blijft simpel, we gaan door totdat er nog maar één auto rijdt: Last-Car-Driving!

16:45 – Prijsuitreiking

We hebben verschillende prijzen:

  • PimpYourRide trofee
  • KnockOutRace trofee
  • LastCarDriving trofee

18:00 – Eten

Nadat we met z’n allen er voor hebben gezorgd dat het terrein weer netjes wordt achtergelaten, gaan we aan de Hollandse Pot onder het genot van een drankje.


Spelregels

Pimpen

· Het verplaatsen van de radiator is niet toegestaan.

· Je mag verstevigingen aanbrengen op de auto.

· Er mogen geen scherpe (lees gevaarlijke) punten aan de auto worden bevestigd.

Race/Demolition

  • Botsen is toegestaan.
  • Race bestaat uit 8 ronden.

· Rijders wissel tijdens de race is verplicht.

o Auto moet in de pitstraat staan.

o Auto moet volledig stilstaan en op de handrem.

o Je mag niet wisselen bij een rode vlag.

  • HELM (zelf meenemen) en GORDEL zijn verplicht!

· Valse start is 2 punten of 2 plekken in mindering.

· Tegen het verkeer in rijden of het parcours afsnijden is verboden!







Demolition derby wordt mede mogelijk gemaakt door